The hundreds of churches of Rome

We do not know exactly how many churches there are in Rome,  but there are hundreds of them, many of them worthwhile to visit.

The St. Peter's is considered to be by far the largest and most famous of the Churches of Rome. Many do not realise that this church is not actually in Rome, but in Vatican City! The world famous Pietà by Michelangelo and Bernini's Square alone are more then enough reason to visit this church.

Visit also the other Three Arch basilics of Rome! The San Giovanni in Laterano, Santa Maria Maggiore and San Paolo fuori le Mura. These beautiful churches all have a distinguished papal altar, a papal seat and a Holy Door, which is only opened by the pope and only in a Holy Year.

But the many smaller churches in Rome are also real treasures. Visit with your guide churches like the San Clemente or the San Luigi dei Francesi and you won't be disappointed


Some useful links:

Vatican; www.vatican.va

San Clemente Basilic; http://www.basilicasanclemente.com/

Santa Maria Maggiore; http://www.vatican.va/various/basiliche/sm_maggiore/vr_tour/index-en.html

San Giovanni in Laterano; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_giovanni/vr_tour/index-en.html

San Paolo fuori le Mura; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_paolo/vr_tour/index-en.html

Saint Peter; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_pietro/vr_tour/index-en.html

kerk 1kerk 2kerk 3
Op  30-1-2026 , 12:04:07  heeft  Tinne  het volgende geschreven:

We kregen de tip om contact te nemen met Eline om ons in Rome te laten gidsen. We zullen haar in de toekomst ook aan anderen aanraden! Een gezellige dame met veel kennis die ze op een fijne manier deelt. We bezochten met haar einde januari 3u de Vaticaanse musea en de Sint Pietersbasiliek en trokken 4u samen rond op het Forum Romanum en in het Colosseum. Zonder haar verhalen, weetjes en informatie was onze reis veel minder gestoffeerd geweest. We zouden veel gezien hebben dat weinig betekenis zou gehad hebben. Ze heeft ons ook nog super goeie tips gegeven voor andere bezoeken die we zonder haar konden doen. Nog eens bedankt Eline voor de boeiende uren!
Op  28-4-2015 , 12:25:08  heeft  Opa, Oma en aanhang  het volgende geschreven:

Dag Eline,

Ons bezoek aan Rome is mede dankzij jouw voortreffelijke drie daagse rondleiding bijzonder geslaagd.
De eerste dag de fietsroute met alle highlights in Rome en vervolgens de dag erna Colosseum en Forum Romanum en de laatste dag het Vaticaan.
Wij hebben genoten, maar zeker ook de kleinkinderen heb je voortreffelijk de aandacht kunnen houden
Namens ons allen nogmaals heel hartelijk dank voor jouw plezierige en prettige rondleiding.

Wellicht tot ziens in Rome.

Met vriendelijke groet,
Opa, Oma en aanhang
Op  10-10-2013 , 04:26:18  heeft  Ineke van Weele  het volgende geschreven:

Dag Eline,
Vorige week heb jij ons rondgeleid over het Forum Romanum en het Colosseum. Arjan en ik hebben een geweldige ochtend gehad! Je wist zo veel te vertellen, op een hele beeldende en enthousiaste manier en met de nodige humor. De start met de geschiedeins van Rome in vogelvlucht gaf een heel compleet uitgangspunt voor de rondleiding. Ook weet je goed de geschiedenis met de tegenwoordige tijd te verbinden. En tenslotte beschik je over een enorme energie! Dank je wel voor deze mooie ochtend en we bevelen jou heel graag aan bij iedereen die deze site bezoekt! Hartelijke groeten, Ineke en Arjan.
Op  8-4-2013 , 03:27:37  heeft  Nancy Van de Velde & Sven Matthyssens  het volgende geschreven:

Hey Eline,
We hebben een super verlof gehad.
Je hebt ons heel wat laten zien en heel veel informatie gegeven. Ik en Sven vonden jou enorm goed in het gidsen. Je vertelde ons héél veel en heel vlot. Het was super aangenaam om met jou doorheen Rome te trekken. Ik zal jou zeker aanbevelen als gids. Veel succes met het verdere gidsen en veel plezier met Georgia.
14_IMG_1157.png
Op  18-7-2012 , 10:33:49  heeft  Sophie de Boeij  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Wij hebben een fantastische tour met jou achter de rug. Dank voor de zeer uitgebreide info. De tour met de golfkar was een echt hoogte punt van onze trip. Heel veel zien in korte tijd. Met jou op stap laat Rome echt tot leven komen.

Bedankt en hopelijk tot een volgend bezoek aan Rome!

Groet,
Sophie