The hundreds of churches of Rome

We do not know exactly how many churches there are in Rome,  but there are hundreds of them, many of them worthwhile to visit.

The St. Peter's is considered to be by far the largest and most famous of the Churches of Rome. Many do not realise that this church is not actually in Rome, but in Vatican City! The world famous Pietà by Michelangelo and Bernini's Square alone are more then enough reason to visit this church.

Visit also the other Three Arch basilics of Rome! The San Giovanni in Laterano, Santa Maria Maggiore and San Paolo fuori le Mura. These beautiful churches all have a distinguished papal altar, a papal seat and a Holy Door, which is only opened by the pope and only in a Holy Year.

But the many smaller churches in Rome are also real treasures. Visit with your guide churches like the San Clemente or the San Luigi dei Francesi and you won't be disappointed


Some useful links:

Vatican; www.vatican.va

San Clemente Basilic; http://www.basilicasanclemente.com/

Santa Maria Maggiore; http://www.vatican.va/various/basiliche/sm_maggiore/vr_tour/index-en.html

San Giovanni in Laterano; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_giovanni/vr_tour/index-en.html

San Paolo fuori le Mura; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_paolo/vr_tour/index-en.html

Saint Peter; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_pietro/vr_tour/index-en.html

kerk 1kerk 2kerk 3
Op  23-10-2019 , 11:10:58  heeft  Moniek Beurskens  het volgende geschreven:

Beste Eline, bedankt voor je privé tour door het Colloseum en het Forum Romanum. Je beschikt over veel kennis en je kunt die heel goed overbrengen. Onze kinderen van 5 en 7 jaar vonden het prachtig. En ondanks dat mijn vader in de rolstoel zit en het soms een hobbelige rit was, heeft hij met volle teugen genoten en heb je de route hier perfect op aangepast. Nogmaals bedankt!
Aron, Moniek, Daan, Emma, Piet en Doriet
Op  26-1-2015 , 14:53:16  heeft  Lorraine  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Hartelijk dank voor de geweldige rondleidingen in het mooie Rome. We hebben elkaar nu al 2 keer ontmoet, de afgelopen 2 jaar... en kijken alweer uit naar onze volgende ontmoeting. Er blijft zoveel te zien in Rome. De volgende keer nemen we de kinderen weer mee. Die hebben ook zo genoten van onze eerste rondleiding in 2013.

Lorraine, Henk, Alicia en Ryan
Op  14-10-2013 , 12:03:47  heeft  Drein Anne-Marie Coen en desiree  het volgende geschreven:

Hoi Eline,

Het was erg leuk om met jou door Vaticaanstad te lopen, erg bedankt. Zeker met de kinderen is het de moeite waard
Op  8-5-2013 , 03:52:30  heeft  Natasja  het volgende geschreven:

Een rondleiding met Eline als Nederlandstalige gids in het Colosseum en op het Forum Romanum is echt een aanrader als je met kinderen in Rome bent. Zeker het Forum vraagt om deskundige uitleg, anders zie je toch vooral veel brokstukken zonder context. Mijn zoon is 11 jaar en hij heeft echt genoten en hing aan haar lippen. Eline wist het allemaal heel levendig te beschrijven en met leuke details zodat wij echt een goeie indruk kregen hoe het leven er een paar duizend jaar geleden uitzag. Het was allemaal zo leuk, interessant en gezellig dat we nauwelijks last hadden van de regenbui die gelukkig 's middags stopte. Dankjewel, Eline, jouw rondleiding was een hoogtepunt van onze reis! En leuk dat we je op het vliegveld weer tegenkwamen voor een gezamenlijk ontbijtje ;-)
Op  8-5-2012 , 02:02:32  heeft  familie huigen  het volgende geschreven:

Beste Eline,

Bedankt voor de leuke en interessante rondleidingen. Je weet de informatie heel goed te doseren en af te stemmen op de mensen in de groep. Wij waren met kinderen en volwassenen, met mensen die al in Rome geweest waren en mensen die Rome voor het eerst zagen. Voor iedereen was het leuk! Het rijden in de micro-cars is een groot succes. Je hoeft niet zoveel te lopen en kan toch heel veel bekijken.
Als we weer in Rome zijn, nemen we zeker contact op.

Groeten,

familie Huigen